تأکید گروه تماس بین المللی بر حل سیاسی بحران ونزوئلا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، گروه تماس بین المللی در بیانیه ای بر حمایت خود از راه چاره سیاسی، مسالمت آمیز و مبتنی بر اراده ونزوئلایی ها برای حل بحران این کشور تاکید نمود.

تأکید گروه تماس بین المللی بر حل سیاسی بحران ونزوئلا

به گزارش به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تماس بین المللی در بیانیه ای که در تارنمای رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد، بر حمایت خود از راه چاره سیاسی، مسالمت آمیز، دمکراتیک و مبتنی بر اراده ونزوئلایی ها برای حل بحران این کشور تاکید نمود.

گروه تماس بین المللی اسفندماه سال گذشته با مشارکت اتحادیه اروپا و 8 کشور عضو آن شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد و انگلیس و کشورهای بولیوی، کاستاریکا، اکوادور و اروگوئه در آمریکای لاتین تشکیل شد.

این گروه هدف خود را یاری به ایجاد شرایطی برای شکل گیری فرآیند سیاسی و مسالمت آمیز در ونزوئلا و توانمندسازی مردم این کشور برای مشخص سرنوشت خود به وسیله انتخاباتی آزاد و قابل اعتماد خاطرنشان کرد.

گروه تماس بین المللی با بیان اینکه رویدادهای کنونی ضرورت و فوریت چنین راه چارهی را آشکار نموده، تاکید نمود این بحران وضعیت انسانی را در ونزوئلا شدیدتر می نماید.

این بیانیه تاکید نمود اعضای مجمع ملی ونزوئلا که در دست مخالفان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور است، و همچنین سران احزاب باید امکان ادامه فعالیت های خود را داشته باشند.

براساس این بیانیه، وزیران کشورهای عضو گروه بین المللی تماس در روزهای 6 و 7 ماه مه (16 و 17 اردیبهشت ماه) در سن خوزه پایتخت کاستاریکا برای آنالیز بحران ونزوئلا دیدار می نمایند. بحران سیاسی در ونزوئلا با کوشش نافرجام مخالفان در روز سه شنبه برای کودتا در این کشور تشدید شد.

خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده از هواداران خود خواست با حضور در خیابان ها ضربه آخر را به حکومت مادورو بزنند. مقام های آمریکا با حمایت از تظاهرات مخالفان دولت در ونزوئلا، به مادورو هشدار دادند که همه گزینه ها از جمله حمله نظامی علیه دولت وی روی میز است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7132

به "تأکید گروه تماس بین المللی بر حل سیاسی بحران ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید گروه تماس بین المللی بر حل سیاسی بحران ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید