بیکاری اردبیل را به استان مهاجر فرست تبدیل نموده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان مجموعه ضعف مالی را از دلایل مهاجر فرستی استان مطرح کرد: نرخ رشد جمعیت در استان 34 صدم درصد است و درحالی که این نرخ در کشور 1.3 درصد است و اردبیل از استان های مهاجر فرست محسوب می گردد که عمده دلیل آن نبود اشتغال است.

بیکاری اردبیل را به استان مهاجر فرست تبدیل نموده است

وی به مسائل مالی در استان اشاره نمود و بیان داشت: شاخص های مالی و اجتماعی در استان به دلیل اینکه سرمایه گذاری مالی طی 10 سال گذشته از متوسط کشوری پایین تر بوده، پایین است.

استاندار اردبیل با اشاره به موانع سرمایه گذاری بخش دولتی متذکر شد: آنالیز اجمالی شرایط استان نشان می دهد باید برای توسعه بخش خصوصی وارد کار گردد و درعین حال بخش دولتی زیرساخت ها را فراهم ساخته و در راسته توازن بخشی حمایت کند.

وی بابیان اینکه سرانه درآمدی در استان نصف سرانه در کشور است و عمده فعالیت ها در حوزه کشاورزی و برای تأمین معیشت است، ادامه داد: به دلیل نبود صنعت، فروش سالانه محصولات کشاورزی این استان به اندازه یکی از واحدهای صنعتی بزرگ کشور درآمد دارد.

خدابخش با اشاره به محدودیت منابع دولتی در دو سال گذشته ازجمله اقدامات انجام شده برای توسعه استان را تخصیص اعتبار مناسب سفر رئیس جمهور به پروژه های با بیش از 80 درصد عنوان و تأکید کرد: علاوه بر این تخصیص نیز 100 درصد بود که جان تازه ای به پروژه ها بخشید.

وی به عقد قرار پیمانکاران با نرخ قبلی و تمایل نداشتن آن ها به ادامه کار با همان نرخ اشاره و تأکید کرد: این مهم موجب شد چند ماه بعد از تخصیص کارگاه ها فعال شوند در که درنهایت تمام بودجه اختصاصی سفر در سال گذشته جذب شد.

شرایط برای صادرات مرغ اردبیل به بازار روسیه فراهم است

رئیس شورای اداری استان با اشاره به اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان ادامه داد: به دلیل اینکه استان اردبیل صنعتی نیست ما در محور پایه صنعت را در کنار گردشگری، کشاورزی و تجارت قراردادیم.

وی به شرایط مطلوب بازار روسیه برای فروش محصولات مرغداران، باغداران و زارعان اشاره و تأکید کرد: در حال حاضر که بهترین روابط سیاسی با روسیه را داریم می توانیم مازاد مرغ تولیدی کشور را به بازار این کشور صادر کنیم.

خدابخش عمده تمرکز را توسعه صنایع پاک، تبدیلی و تکمیلی مطرح نمود و اضافه نمود: به لحاظ آنالیز مسائل واحدهای تولیدی استان اردبیل توسط مرکز پژوهش های مجلس استان اول به لحاظ بهبود محیط کسب وکار انتخاب شده است.

وی ازجمله سازوکارهای جلب مشارکت سرمایه گذاران را ایجاد مناطق ویژه و آزاد برشمرد و متذکر شد: از دیگر فعالیت مای ما توجه به صنایع دانش بنیان است که در این راستا پارک علم و فناوری را ایجاد کردیم.

استاندار اردبیل به شکل گیری ستاد اقتصاد مقاومتی در استان اشاره و تأکید کرد: قرار است تمامی دستگاه ها برنامه های خود را در این خصوص ارائه دهند.

خدابخش اولویت اصلی فعالیت بخش دولتی در استان را حرکت در چارچوب قوانین و مقررات و بخشنامه ها دانست و توضیح داد: درعین حال بعضی قوانین نیازمند اصلاح است که درخواست داریم موردتوجه قرار گیرد.

مدیران اردبیل با جانبداری در انتخابات شائبه ایجاد ننمایند

وی با اشاره به فرصت 20 روزه برای ثبت نام در انتخابات توضیح داد: هرگونه استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات بر له یا علیه کاندیداها ممنوع بوده و انتظار داریم با نزدیک شدن به زمان ثبت نام انتخابات مدیران ادارات و دستگاه های دولتی با جانبداری ها از نامزدهای انتخاباتی شائبه ایجاد ننمایند.

خدابخش به بعضی اظهارنظرها و جانب داری مدیران در خارج از ساعات اداری اشاره نمود و متذکر شد: در اوقات بعدازظهر شخصیت حقوقی مدیران از آن ها جدا نمی گردد و درعین حال که برگزاری پرشور انتخابات با حضور احزاب و انجمن ها و اقشار مختلف انتظار می رود، نباید مدیران با بعضی اقدامات و سوگیری ها شائبه ایجاد نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23414

به "بیکاری اردبیل را به استان مهاجر فرست تبدیل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیکاری اردبیل را به استان مهاجر فرست تبدیل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید