بلواری در تبریز به نام خبرنگار نامگذاری گشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، این بلوار در ابتدای ورودی منطقه زعفرانیه واقع گردیده است که با پیشنهاد جمعی از خبرنگاران و جامعه مطبوعاتی آذربایجان شرقی و تصویب کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تبریز، تابلوی سازمان ترافیک شهرداری تبریز در محل نصب گشت.

بلواری در تبریز به نام خبرنگار نامگذاری گشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم رونمایی از این نامگذاری گفت: خبرنگاری و پیغام رسانی به جامعه شغلی بزرگ و سنگین است.

محمد محمدپور با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولان به خبرنگاران، گفت: البته باید توجه داشت که خبرنگاران نیز چون مسئولان باید پاسخگوی نوشته ها و اخبار و آثار منتشر گردیده خود باگردید چون این حوزه جزو حوزه هایی است که باید فعال آن پاسخ گوی عملکرد خود باگردید.

وی ادامه داد: اهمیت این حوزه مهم اجتماعی و فرهنگی باید به مسئولان و تصمیم گیران نیز روشن گردیده و بیشتر روشن گردد و به اهمیت آن بیش از پیش پی برده گردد.

محمدپور، خواستار اقدامات تضمین نماینده شغلی خبرنگاران و فعالان رسانه ای گردید و اضافه نمود: از آنجائی که خبرنگار در برابر مشاهده کمبودها و نارسائی ها نمی تواند و نباید اغماض کند، این قشر باید از تضمین های لازم و کافی برای فعالیت خود برخوردار باشند، چون در غیر این صورت ممکن است با مشکلات و درگیری هایی روبرو شوند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار نباید دنباله روی سیاسیون و جریان های سیاسی و حتی اقتصادی باشند، گفت: این خبرنگاران هستند که باید برای سیاسیون جریان سازی نموده و به مسیر توسعه استان جهت دهند.

محمدپور از خبرنگاران درخواست کرد در انتخاب خبر و تحلیل های خود منطق و انصاف را رعایت نمایند.

نایب رییس کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم گفت: این نامگذاری مطالبه به حق طیفی از خبرنگاران و جامعه مطبوعاتی استان بود که با استقبال مجموعه شورای اسلامی و شهرداری تبریز روبرو گردید و امروز به این موضوع افتخار می کنیم.

سعید نیکوخصلت، شغل خبرنگاری را دشوار و سنگین توصیف کرد و گفت: در اهمیت این شغل همین بس که خبرنگار می تواند مشکل ساز و هم مشکل گشای بسیاری از مسایل جامعه باگردید.

وی با تاکید بر هوشمندی خبرنگاران در انتشار و تهیه خبر و گزارش های خبری، اضافه نمود: خبرنگار باید هوشمندانه مسایل را نگاه نموده، خبر تهیه کند و تحلیل های دقیق ارایه دهد تا مشکلات جامعه و شهر با سرعت بیشتری حل و فصل گردد.

نیکوخصلت، خبرنگاران را سرمایه های اصلی و مهم رسانه های گروهی دانست که باید این گنجینه های انسانی یادگارهای ماندگار از خود باقی بگذارند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 106

به "بلواری در تبریز به نام خبرنگار نامگذاری گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلواری در تبریز به نام خبرنگار نامگذاری گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید