با دستمال روپایی می زنید؟ زحمت می کشید!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در بحران کرونا سلبریتی های فوتبال ایران همچنان کنشگری از پشت گوشی را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند!

با دستمال روپایی می زنید؟ زحمت می کشید!

علی مغانی| هر روز که اخبار ورزشی مرتبط با کرونا را مرور کنید، حتماً خبری از یاری های اقتصادی هنگفت ستارگان ورزش جهان توجه شما را جلب می نماید. در آلمان که تبدیل به یکی از کانون های شیوع کرونا در اروپا شده، رابرت لواندوفسکی که یک میلیون یورو به مبارزه با این بیماری یاری نموده، تنها نیست و یک عزم جمعی شکل گرفته تا این بحران با کمترین خسارت سپری گردد. 4 باشگاه ثروتمند بایرن مونیخ، دورتموند، بایر لورکوزن و لایپزیش قرار است در قالب طرحی، 20 میلیون یورو به تیم های ضعیف تر بوندسلیگا یاری اقتصادی نمایند تا خطر ورشکستگی رقیبان آنها را تهدید نکند. چرا که مدیران باشگاهی مثل بایرن مونیخ به این سطح از آگاهی رسیده اند که اگر بوندسلیگا تضعیف گردد، منابع درآمدزایی خود باشگاه در طولانی مدت آسیب جدی خواهد دید و برای جلوگیری از یک زیان بزرگتر باید از رقبای ضعیف تر حمایت کرد.

در بقیه جهان هم ستارگان ورزش در رشته های مختلف آستین ها را بالا زده اند از کریس رونالدو و مسی و امباپه تا رافائل نادال و نواک جوکوویچ و کانر مک گرگور. فوتبال و غیرفوتبال هم ندارد؛ هرکسی که به پشتوانه همین تماشاگرانی که امروز درگیر تبعات این بیماری هستند به نان و نامی رسیده، در این قصه سهیم می گردد. اینها ستارگانی هستند که مسئولیت اجتماعی خود را فراموش ننموده اند، گذشته خودشان را هم از یاد نبرده اند و به خوبی آموخته اند در شرایط بحرانی، باید بخشی از ثروت و درآمد خود را به نیازمندان واگذار نمایند.

اما اینجا در فوتبال ایران به جز یکی دو استثنا، جماعت فوتبالیست ها در برابر موج داوطلبانه کاهش دستمزدها که در همه جهان راه افتاده، کاملاً سکوت نموده اند. دیر نیست روزی که بحران کرونا فروکش کند و دوباره همان جنجال ها و اعتراض ها و تهدیدهای اینستاگرامی برای دریافت مطالبات، شروع گردد. بازیکنان بی توجه به شرایط غیرمنتظره ای که ایجاد شده، دستمزدشان را می خواهند. انگار هیچ همدلی و وابستگی بین بازیکن و باشگاه وجود ندارد. کسی دلش برای آینده تیم نمی سوزد، چرا که اساساً مناسبات اقتصادی فوتبال ایران، خارج از فوتبال مشخص می گردد و کسی نگران خطر ورشکستگی نیست.

فارغ از موضوع دستمزد، خیلی از آن فوتبالیست هایی که عاشق استوری های انسان محبت آمیز بودند و هر روز در شمایل کنشگر و مصلح اجتماعی قد علم می کردند، این روزها ترجیح می دهند همچنان پشت گوشی های تلفن همراه باقی بمانند، در چالش بی معنی روپایی زدن با دستمال شرکت نمایند، همچنان لایک و کامنت بگیرند و نهایتاً به بازنشر همان هشتگ #درخانه میمانیم اکتفا نمایند. مفاهیمی مثل مسئولیت اجتماعی، این روزها نادیده گرفته می گردد و این منفعت شخصی است که اولویت دارد. در چنین وضعیتی که هزاران نفر در خطر بیکاری قرار گرفته اند و هزاران نفر که زندگی شان با دستمزد روزانه می گذرد، در تنگنا قرار گرفته اند، عمل کردن و آستین بالا زدن کار سختی است. اگر معدود ستارگانی مثل علی کریمی را فاکتور بگیریم، سلبریتی های فوتبال ایران همچنان کنشگری از پشت گوشی را به هر چیز دیگری ترجیح می دهند!

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27450

به "با دستمال روپایی می زنید؟ زحمت می کشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دستمال روپایی می زنید؟ زحمت می کشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید