با تعدد دستورالعمل و برخوردهای جزیره ای نمی توان در حوزه معدن پیشرفت کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: ایران باوجود داشتن ذخایر فراوان، معادن گوناگون، زمین های حاصلخیز و ثروت های خفته در خاک در زمره کشورهای برخوردار در دنیا است؛ اما مسائل عدیده موجب شده آن گونه که شایسته کشور است، توسعه حاصل نشود و باوجوداین ثروت های بی تعداد، ما بر سر گنج فقیری باشیم.

با تعدد دستورالعمل و برخوردهای جزیره ای نمی توان در حوزه معدن پیشرفت کرد

ناصر بیکی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفت وگوی استان مرکزی، اضافه نمود: استان مرکزی واقع در قلب ایران یکی از قطب های مهم مالی کشور است که توانمندی بالایی در حوزه واحدهای صنعتی و معدنی و کشاورزی دارد.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت های استان مرکزی، به رشد و پیشرفت صنعت و معدن حساس هستیم و از همین رو جلسات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که تسهیل کننده فرایند فعالیت صنعتگران، تجار و معدن کاران است را با جدیت دنبال و اجرای مصوبات آن را پیگیری می کنیم.

بیکی اظهار کرد: باوجوداین همه دستورالعمل و برخوردهای جزیره ای نمی توان در حوزه معدن پیشرفت کرد و علاوه بر دستورالعمل های موجود، خودمان هم موضوع را برای خود پیچیده می کنیم.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اضافه نمود: با توجه به معادن متعدد ارزشمند در کشور، باوجود مسائل مذکور نمی توان منتظر پیشرفت در حوزه معادن بود، در شورای گفت وگو در پی دفاع از حقوق معادن ازجمله در زمینه تأمین سوخت هستیم و در این راستا احقاق حقوق فعالان بخش خصوصی را در برنامه داریم.

کسب رتبه دوم شورای گفت وگوی استان مرکزی تصادفی نبود

استاندار مرکزی هم در این جلسه گفت: اگر هم اینک مرکز صنعت ایران در سکوی دوم شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی کشور ایستاده، حاصل کوشش ها، پیگیری ها، مساعدت ها و مصوبات مشترک میان دو بخش خصوصی و دولتی است.

سیدعلی آقازاده افزود: درواقع نظرات کارشناسی موجبات افزایش کیفی مصوبات جلسات را فراهم آورده و اراده استوار برای اجرای این مصوبات وجود داشته است و این موفقیت تصادفی نیست و شرایط از باب موضوعات کیفی سنجیده شده است.

او در ادامه صادرات 500 میلیون دلار محصولات و تولیدات غیرنفتی طی پنج ماهه امسال از استان را بی سابقه و چشمگیر خواند و اضافه نمود: امید می رود با تمهیدات صورت گرفته امسال هم همانند سال 98 به صادرات یک میلیارد و صد میلیون دلاری دست یابیم.

آقازاده پایش اجرای کامل و درست مقررات و واکاوی پیشنهاد ها در زمینه اصلاح، بهسازی و تکمیل طرح ها و لوایح قانونی به منظور بهبود محیط کسب وکار در استان را از وظایف شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اسم کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 63532

به "با تعدد دستورالعمل و برخوردهای جزیره ای نمی توان در حوزه معدن پیشرفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدد دستورالعمل و برخوردهای جزیره ای نمی توان در حوزه معدن پیشرفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید