بایدن نیویورک را فتح کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران: بر اساس نتایج اولیه شمارش آرای پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد دموکراتها تا این لحظه با کسب 129 رای الکترال ، از دونالد ترامپ پیش است.خبرنگاران: بر اساس نتایج اولیه شمارش آرای پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد دموکراتها تا این لحظه با کسب 129 رای الکترال ، از دونالد ترامپ پیش است.

بایدن نیویورک را فتح کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا جو بایدن تا این مرحله از شمارش آرا، در ایالت های نیویورک، ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیوجرسی، رود آیلند، دلاویر، کنتیکت ، ماساچوست و ورمونت پیروز شده است.

ترامپ هم تا این لحظه 94 رای الکترال کسب کرده و در ایالت های اوکلاهاما، آرکانزاس، می سی سی پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی، نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی و کارولینای جنوبی پیروز شده است.

هنوز نتیجه قطعی شمارش آرا در ایالت کلیدی فلوریدا که 29 رای الکترال دارد، اعلام نشده است اما احتمال پیروزی ترامپ در این ایالت وجود دارد.

مهم ترین عامل در پیروزی یا شکست یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تعداد آرای مردمی آنان نیست، بلکه میزان کسب آرای الکترال سرنوشت انتخابات را رقم می زند. هر نامزد برای پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری از مجموع 538 رأی به حداقل 270 رأی الکترال نیاز دارد تا بتواند به کاخ سفید راه یابد.

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد سه شنبه سوم نوامبر به وقت محلی در آمریکا آغاز شد.

بر اساس آمار منتشر شده از تارنمای پروژه انتخابات بیش از 102 میلیون نفر آرای خود را پیش از موعد به صندوق ها انداخته اند. 35 میلیون و 923 هزار و 53 نفر آنها به صورت حضوری و 65 میلیون و 244 هزار و 687 نفر هم به صورت پستی در این انتخابات مشارکت کرده اند و هنوز آرای درخواستی پیش از موعد 26 میلیون و 858 هزار و 126 نفر بازگردانده نشده است.

اگرچه هنوز آمار مشخصی از مشارکت کنندگان امروز انتخابات منتشر نشده است اما پیش بینی می شود که نسبت به رقابت های گذشته از درصد بالاتر برخوردار شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43977

به "بایدن نیویورک را فتح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن نیویورک را فتح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید