باستان شناسان بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، باستان شناسان بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند.

باستان شناسان بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند

بیش از 500 اثر تاریخی در ماههای اخیر در جریان کاوش در محوطه تاریخی سانشینگدوی (Sanxingdui) واقع در سیچوآن کشف شده است. اوایل امسال میلادی باستان شناسان با کشف بخش هایی از یک ماسک طلایی 3000 ساله در این محوطه باستان شناسی متحیر شدند.

اخیرا کارشناسان بار دیگر پیروز به کشف ماسک طلایی دیگری در همان مکان تاریخی شده اند با این تفاوت که ماسک طلایی دوم نسبت به مورد قبلی سالمتر به جای مانده است. این ماسک در یکی از گودال های این محوطه تاریخی کشف شده است.

شینهوا در گزارشی اظهار داشت این ماسک حدود 30 سانتیمتر عرض دارد. با اینکه بسیاری از آثار کشف شده در این محوطه تاریخی هزاران سال قدمت دارند، اما باستان شناسان هنوز درباره قدمت دقیق این ماسک طلایی اطلاعاتی ارائه نکرده اند.

تانگ فی که مدیر بخش آثار فرهنگی سیچوان و موسسه تحقیقاتی باستان شناسی است، می گوید: اکتشافات تازه (در این محل) بار دیگر تصورات و تخیل مردم چین باستان را نشان می دهند که بسیار بیشتر از چیزی است که امروزه از آنها انتظار داشتیم.

این ماسک طلایی فقط یکی از 500 اثر تاریخی است که اخیرا در این محل کشف شده است. از دیگر آثار تاریخی این محوطه به یک چاقوی یشم و یک سردیس برنزی میتوان اشاره نمود. در این محل چندین اثر تاریخی برنزی کشف شده که اطلاعات دقیقی درباره آنها منتشر نشده است، چرا که باستان شناسان با بسیاری از این آثار برای نخستین بار روبرو شده اند.

با وجود اکتشافات تازه، تعداد کلی تمام آثار تاریخی که در محوطه تاریخی سانشینگدوی (Sanxingdui) کشف شده، به حدود 2000 اثر رسید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 64063

به "باستان شناسان بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان بقایای یک ماسک طلایی تاریخی را از دل خاک بیرون کشیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید