امضای میکروبی شهرها، کلیدی برای ارتقاء سلامت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شاید شما در خصوص میکروبیوم روده انسان؛ جامعه موجودات ریز دستگاه گوارش، چیز هایی شنیده باشید؛ مجموعه ای که می تواند به وسیله روش های مرموز بر سلامتی ما تأثیر بگذارد، اما شهر ها هم دارای میکروبیوم منحصر به خود هستند.

امضای میکروبی شهرها، کلیدی برای ارتقاء سلامت

به گزارش دویچه وله فارسی به نقل از پاپیولر ساینس، محققان آمریکایی از جوامع میکروبی 60 شهر در شش قاره نمونه برداری نموده و بیش از 4 هزار و 700 نمونه گرفته شده از مترو و سیستم های حمل و نقل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. در این نمونه برداری، محققان مجموعه اساسی از 31 گونه میکروبی را شناسایی کردند که تقریباً در همه مکان ها یافت می گردد، از جمله گونه هایی مانند Cutibacterium acnes؛ یک نوع باکتری رایج که روی پوست انسان هم زندگی می نماید. اما آن ها بعلاوه دریافتند که جوامع میکروبی در شهر های مختلف دارای ترکیبات متمایز یا امضا هستند.

پروفسور کریس میسون، نویسنده اصلی این تحقیق از کالج پزشکی ویل کرنل در نیویورک می گوید: ما قبلا هم می دانستیم که هزاران گونه میکروبی در نقاط پرجمعیت شهر ها وجود دارند، اما هنوز درک ننموده بودیم که جامعه این موجودات بسیار ریز تا چه حد در بین شهر ها فرق دارد. اکنون ما به این نتیجه رسیدیم که حتی از روی کفش فرد می توان تا 90 درصد دریافت که او از چه شهری آمده است.

به گفته میسون این اختلافات می تواند تا حدودی به علت محیط های مختلف با دما و سطح رطوبت متفاوت باشد.

اریکا هارتمن، استادیار مهندسی عمران و محیط زیست در دانشگاه نورث وسترن هم می گوید: از نظر تاریخی، ما همواره روی میکروب های بیماری زا تمرکز می کردیم و سعی در سالم سازی سطوح تا حد ممکن داشتیم. این امر به ویژه در طی همه گیری اخیر کووید 19 صادق بوده است. اما با برداشتن یک قدم به عقب و آنالیز همه میکروب ها و نه تنها میکروب های بیماری زا، دیدگاه های متفاوتی بدست خواهیم آورد.

هارتمن اضافه نمود: گرچه بعضی از میکروب ها ممکن است شما را بیمار نمایند، اکثریت قریب به اتفاق آن ها خنثی و یا حتی ممکن است مفید باشند؛ بنابراین بسیار مهم است که همواره همراه با میکروب ها باشیم نه بر ضد آنها. در این صورت می توانیم میکروبیوم های شهری متنوع و مقاوم در برابر عوامل بیماری زا را شناسایی و به افزایش سلامت جامعه یاری کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 61335

به "امضای میکروبی شهرها، کلیدی برای ارتقاء سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای میکروبی شهرها، کلیدی برای ارتقاء سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید