اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای کمک به مدیریت بحران کرونا در هند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وزیر بهداشت در نامه به همتای هندی خود نوشت: دولت و ملت ایران آماده اند تا در این روز های سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی کرونا از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند.

اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای کمک به مدیریت بحران کرونا در هند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در نامه ای به دکتر هاراش وارد هان وزیر بهداشت هند ضمن ابراز تاسف از ابتلا و مرگ و میر بالای شهروندان آن کشور به بیماری کووید 19، نوشت:

جناب آقای دکتر هاراش وارد هان

وزیر محترم بهداشت هند

باسلام و احترام.

خبر تأسف آور ابتلاء و مرگ و میر بالای شهروندان عزیز کشور دوست هندوستان موجب تأثر و تألم اینجانب و هیئت محترم دولت، مسئولین و مردم کشورمان شد. مدیریت پاندمی موجود به جز با همدلی، همکاری و مساعدت همه کشور ها در سایه عدالت، رفع تبعیض ها و تحریم ها و همچنین رساندن عادلانه همه امکانات موثر در پیشگیری، تشخیص و درمان برای یکایک مردم نیازمند جهان و حمایت سیاسی، کارشناسی و اقتصادی تشکیلات بین المللی و سازمان های مردم نهاد میسر نخواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اگرچه در سایه تحریم های ظالمانه و فشار های ناشی از آن برای تهیه دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی، روز های سختی را گذراند و امروز نیز با موج چهارم بیماری ناشی از ویروس موتاسیون یافته انگلیسی روبرو است، مع الوصف توانسته با تکیه بر دانش بومی، استفاده از تجربه و علم دانشمندان داخلی و همچنین وفاق گسترده علمی با کمترین عارضه ممکن از این موج سهمگین عبور کند. تجهیزات و دارو های مورد نیازش را بسازد و در عرصه واکسن نیز زیرساخت های مناسبی را فراهم نماید که امیدواریم تبادل تجارب با مراکز علمی، تحقیقاتی و تولیدی دوکشور بتواند آینده روشن تری را برای دو کشور که سابقه دیرینه ای در تبادلات علمی، فرهنگی و تولیدی دارند رقم بزند. دولت و ملت ایران آماده اند تا در این روز های سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-19 از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکند.

توفیق مهار هرچه زودتر بیماری را برای جنابعالی و همکاران ارجمندتان آرزومندم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56086

به "اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای کمک به مدیریت بحران کرونا در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای کمک به مدیریت بحران کرونا در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید