ارائه تسهیلات به فعالان و خریداران صنایع دستی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ارائه تسهیلات به فعالان و خریداران صنایع دستی در فستیوال صنایع خلاق صورت می گیرد.

ارائه تسهیلات به فعالان و خریداران صنایع دستی

هادی میرزایی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در ملاقات عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امضا آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک، با اشاره به برگزاری نخستین فستیوال بین المللی صنایع خلاق در کشور گفت: یکی از موضوعاتی که در این تفاهم نامه مورد توافق طرفین قرار گرفته است، برگزاری فستیوال خانه های خلاق با رویکرد و با تأکید بر صنایع دستی و بافندگی های کشور است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی پیرامون ارائه تسهیلات به فعالان و خریداران صنایع دستی اضافه نمود: از اقداماتی که می تواند در حین این فستیوال تحقق پیدا کند، ارائه تسهیلات حداقل به مقدار 500 میلیون تومان و تا سقف 50 میلیارد تومان است، این تسهیلات از مجموعه حمایت هایی است که در قالب این تفاهم نامه، به وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می گردد.

وی اضافه نمود: بعلاوه برای خریدارانی که در این فستیوال اقدام به خرید محصولات صنایع دستی می نمایند تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات ارائه می گردد و در مجموع 20 میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص پیدا نموده است.

میرزایی اسم کرد: امیدواریم این تفاهم نامه نتیجه مطلوب و اثربخشی را در کشور در راستای حمایت از ابنیه تاریخی، فعالان صنایع دستی و فرش دستباف داشته باشد و با این ظرفیت های حمایتی که برای فعالان حوزه فراوری صنایع دستی و بافندگی ایجاد شده، زمینه برای احیا و آوردن محصولات صنایع دستی به بازارها و سفره مردم فراهم گردد.

واگذاری بناهای تاریخی با هدف اشتغال و توسعه پایدار

میرزایی اضافه نمود: صندوق توسعه به استناد بند (ز) ماده (ی) 114 قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه کشور به منظور مشخص و اعطای کاربری و بهره برداری مناسب و خردمندانه از بناهای تاریخی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سال 84 ایجاد شد.

او توضیح داد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه که مهمترین ماموریت آن واگذاری بناهای تاریخی با هدف اشتغال و توسعه پایدار است، پیروز شویم. اما آنچه مهم است همکاری میان دو مجموعه خواهد بود.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی بیان نمود: با این تفاهم نامه، توانستیم زمینه همکاری های میان بخشی را فراهم کنیم. پیش بینی می کنیم این تفاهم نامه بتواند سرآغاز فعالیت های نوید بخش برای فعالان و علاقمندان به حوزه مواریث تاریخی، صنایع دستی و فرش دستباف گردد.

برای کارآفرینی و اشتغالزایی در بخش صنایع دستی و گردشگری وجود دارد

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به این علت به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توجه ویژه داریم، زیرا در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت خوبی برای کارآفرینی و اشتغالزایی به خصوص در دوره کنونی دارد.

او اضافه نمود: علاوه بر بحث هایی که در حوزه بهسازی فضای کسب و کار در بخش های گردشگری و صنایع دستی داریم، برنامه هایی را در نظر گرفتیم تا به شکل الگویی بر روی چند کریدور گردشگری کار کنیم و در حوزه صنایع دستی هم تمرکزمان بر ایجاد نهادهایی با اسم خانه های صنایع خلاق است.

منصوری توضیح داد: خانه های صنایع خلاق تجربه اول کشور در حوزه های گردشگری و صنایع دستی بود، خوشبختانه با همکاری و هماهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چند استان، تجربه پیروزی در این زمینه بدست آوردیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان نمود: با این همکاری، جهت جدیدی را در حوزه توسعه کسب و کار و اشتغال در بخش گردشگری و صنایع دستی ایجاد کردیم. مطمئنم این ظرفیتی که در مجموعه صندوق توسعه ایجاد شده، پایدار خواهد ماند و رابطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه پیدا می نماید و نقطه عطفی در حوزه کسب و کار در حوزه گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

او اضافه نمود: تجربه من در سایر رشته ها نشان می دهد که صندوق ها از ظرفیت خوبی برای انجام این کار برخوردار هستند.

منصوری اظهار کرد: اماکن تاریخی که در اختیار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، می تواند با حفظ شرایط فنی خود در اختیار صنایع دستی و گردشگری قرار بگیرد و موجب رونق و نگهداری بهتر این اماکن گردد. یکی از موضوعات این تفاهم نامه در اختیار گذاشتن اماکن تاریخی برای توسعه این دو حوزه است.

افتتاح نخستین فستیوال بین المللی صنایع خلاق در تیر 1400

علیرضا کاظمی دولابی، دبیر فستیوال و مدیر ملی رسته گردشگری و صنایع خلاق در ادامه گفت: نخستین فستیوال بین المللی صنایع خلاق 22 تیر افتتاح می گردد و تا آخر فروردین 1401 ادامه دارد. ذیل این برنامه فعالیت های متنوعی مانند آموزش در هشت رشته تخصصی، برگزاری نمایشگاه ها، اتصال به بازار در سطح ملی و بین المللی و اتصال محصولات صنایع دستی و بومی به پلتفرم های بین المللی مانند آمازون و... در نظر گرفته شده است، که به امیدخدا از سه ماه آینده این موضوع تحقق پیدا می نماید و برای کشور ظرفیت عظیم مالی ایجاد می گردد.

او از برگزاری مسابقه بین المللی صنایع خلاق اطلاع داد و اضافه نمود: یکی از ظرفیت های عظیمی که در گروه صنایع خلاق در بخش گردشگری و صنایع دستی شکل گرفته است، وجود سازمان توسعه صنعتی ملل متحد است که تجربه مفیدی در حوزه صنایع خلاق دارد، به خصوص که بنیان گذار بحث خانه های خلاق در دنیا هم است، امیدواریم به وسیله این فستیوال این تجارب را توسعه دهیم.

دبیر فستیوال صنایع خلاق گفت: شعاری که برای فستیوال انتخاب شده از ایده تا ایده آل است. امیدواریم بتوانیم از ابتدایی ترین اقدامات و فعالیت هایی که در بحث ارزش زنجیره صنایع خلاق صورت گرفته است به نقطه کمالی که مد نظرمان است، برسیم.

مدیر ملی رسته گردشگری و صنایع خلاق با بیان اینکه از اردیبهشت سال آینده نمایشگاه بین المللی صنایع خلاق را در تقویم نمایشگاه های بین المللی تهران خواهیم داشت، گفت: تا کنون با چهار دانشگاه در این فستیوال تفاهم نامه امضا کردیم تا بتوانیم از ظرفیت مراکز علمی نهایت استفاده را ببریم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 62625

به "ارائه تسهیلات به فعالان و خریداران صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات به فعالان و خریداران صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید