آموزش سئو: چگونه سئو را به صورت اصولی فرا بگیریم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رپرتاژ آگهی - من امروز می خواهم درباره تجربه خودم از آموزش سئو و یادگیری مهارت های سئو داخلی و سئو خارجی از متخصص سئو با شما صحبت کنم. مدت ها بود برای یک کسب و کار اینترنتی وبسایتی را راه اندازی نموده بودم و محصولات و خدمات خودم را داخل آن معرفی نموده و با توجه به آنچه که طراح سایتم در نظر گرفته بود، مطالب و محتوای مناسبی هم برایش تهیه نموده بودم. اما…

آموزش سئو: چگونه سئو را به صورت اصولی فرا بگیریم؟

اما یک جای کار می لنگید و من نمی دانستم چه کارهای دیگری باید انجام دهم تا بتوانم سایت خودم را ارتقا دهم و مشتری بیشتری را به سمت سایتم جلب کنم. تا اینکه سایتی را پیدا کردم که توانست به من در این جهت یاری کند تا با آموزش سئو بتوانم بر روی سئو داخلی و سئو خارجی سایتم کار کنم و باعث ارتقا آن شوم. برخلاف نظر دیگران که می گفتند یادگیری سئو سخت است و هر کسی نمی تواند آن را به آسانی یاد بگیرد، من نظر دیگری دارم و به شما می گویم اگر شما از پس انجام خیلی از امتحانات و دروس دانشگاهی بر آمده اید، پس می توانید سئو را هم به خوبی یاد بگیرید. در ادامه موضوعاتی را به شما معرفی خواهم کرد که آموزش هر یک می تواند در سئو سایت شما موثر واقع شود؛ اما قبل از آن ضروری است با مفهوم کلی سئو آشنا شوید.

سئو چیست و چرا حیات سایت به آن وابسته است؟

سئو SEO به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو Search Engine Optimization است. یعنی شما با کارهایی که روی وبسایت خود انجام می دهید، بتوانید رتبه آن را در بین موتورهای جستجو ارتقا دهید تا افراد بیشتری که در گوگل و سایر موتورهای جستجو کلیدواژه ای را جستجو می نمایند سایت شما را در بین اولین نتایج به دست آمده بیابند. در حال حاضر راه های فرعی و اصلی بسیاری برای این مورد وجود دارد. به عنوان مثال ترفندهای فرعی که به سئو کلاه سیاه معروف است شاید بتواند برای مدتی کوتاه باعث صعود رتبه سایت شما شود اما در بلند مدت سایت شما را دچار آسیب می نماید، چون گوگل هوشمند است و این نوع ترفندها را می فهمد، بنابراین کارایی خود را به زودی از دست خواهند داد. پس بهتر است همین ابتدا دنبال این مسائل نباشید. صحبت ما الان درباره راهکارهای صحیح و تخصصی سئو مانند سئو کلاه سفید است که هر متخصص سئو به درستی می داند باید چه کند تا راهکارهایش به صورت همیشگی باعث ارتقا سایت شود.

سئو سایت به چند دسته تقسیم می شود؟

در حوزه آموزش سئو، متخصصان سئو سایت را به سه دسته تقسیم می نمایند که شامل سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می شود. هر سه این ها هنگامی که در کنار یکدیگر به درستی انجام شوند می توانند باعث ارتقا رتبه سایت شما شوند.

سئو کردن سایت کاری خاص و جادویی نیست. همین که شما هر یک از این سه مورد را خوب بشناسید و راهکارهای هر نوع از سئو داخلی، خارجی و یا سئو تکنیکال را به درستی روی سایت خود پیاده کنید، خواهید دید که به هدف خود رسیده اید.

سئو داخلی و 8 مورد حیاتی

هر سایت مانند یک کتاب از صفحات متعدد تشکیل شده است. هر کاری که شما به عنوان متخصص سئو بر روی هر صفحه از سایت انجام می دهید تا این صفحه دیده شود و مطالب آن در دسترس کاربر قرار گیرد به سئو داخلی on page معروف است. به طور خیلی خلاصه هنگامی که تصمیم می گیرید روی سئو داخلی صفحات وب کار کنید دقیقا باید کارهای زیر را انجام دهید.

  • عنوان صفحه Page Title: برای هر صفحه سایت خود باید عنوانی در نظر بگیرید که کلمه کلیدی موجود در محتوا در آن به کار رفته باشد.
  • تگ توضیحات Meta Description : گوگل همواره به این مورد توجه داشته است. اگر در توضیحات قسمت متا از کلمات کلیدی بهره ببرید، در سئو داخلی بسیار موثر است.
  • متا تگ کلمه کلیدی: امروزه این مورد کمتر مورد توجه گوگل است اما استفاده از آن در سئو سایت تاثیر دارد. این مورد یعنی یک کلمه کلیدی را برای هر صفحه معرفی نموده و برای آن محتوا تهیه کنید.
  • ساختاربندی URL : این مورد یعنی حداقل یک بار کلمه کلیدی در آدرس به کار رفته باشد.
  • تگ های بدنه محتوا: این مورد در سئو داخلی سایت بسیار موثر است. هنگامی که محتوایی را در هر صفحه قرار می دهید، برای عنوان های داخلی از تگ های H1 تا H6 بهره ببرید.
  • استفاده از کلمات کلیدی درست: برای استفاده از کلمات کلیدی ضروری است بدانید کاربران چه کلماتی را در موتورهای جستجو دنبال می نمایند. ضمناً کلمات کلیدی باید به درستی در متن پخش شده باشند. در حال حاضر گوگل استفاده زیاد از کلمات کلیدی را جریمه می نماید. پس این کار را به اندازه انجام دهید.
  • عکس ها را بهینه سازی کنید: هنگامی که در محتوای خود از عکس استفاده می کنید بهتر است از ALT و Title برای آن ها بهره ببرید، زیرا در سئو سایت موثر بوده و هنگامی که کاربر در قسمت عکس گوگل موردی را جستجو می نماید، به محتوای شما می رسد.
  • لینک دهی داخلی: این مورد را در سئو دست کم نگیرید. یکی از نکات مهم در ارتقا سئو داخلی سایت ارتباط بین صفحات به وسیله لینک است.

سئو خارجی و 3 روش موثر در سئو سایت

یکی از فاکتورهایی که به طور ویژه در آموزش سئو باید به آن توجه شود، سئو خارجی است. سئو خارجی یا off page زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که سئو داخلی صفحات نیز به درستی صورت گرفته باشد. روش هایی که در سئو خارجی انجام می شود، به استاندارد سازی موارد بیرونی یک سایت می پردازد و به طور مستقیم بر شرایط سئو تاثیر دارد. برای ارتقا سئو خارجی سایت چه باید کرد:

  • لینک های معتبر از وب سایت های پر بیننده که با موضوع سایت شما مرتبط باشند دریافت کنید.
  • در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، گوگل پلاس، لینکدین، توییتر و فیسبوک با کابران در ارتباط و تعامل باشید.
  • مطالب و مقالات خود را با کاربران اینترنتی به اشتراک بگذارید.

سئو تکنیکال و تاثیری که بر سایت شما دارد؟

یکی دیگر از انواع سئو سایت سئو تکنیکال است که در مبحث آموزش سئو مورد توجه قرار گرفته است و می توانید با استفاده از آن سایت خود را ارتقا دهید. اما برای کیفیت بخشی به سایت خود با استفاده از سئو تکنیکال چه کارهایی ضروری است انجام شود؟

  • کدنویسی سایت خود را به حالت استاندارد انجام دهید.
  • در طراحی سایت دقت کنید و اصول سئو را در نظر بگیرید و موارد مورد نظرتان را پیش بینی کنید.
  • سرعت سایت یکی از موارد مهم است، سایت را طوری طراحی کنید که از سرعت زیادی برخوردار باشد. این مورد در سئو تکنیکال سایت بسیار موثر است.
  • از منو Bread crump بهره ببرید در این حالت کاربر همواره متوجه می شود در کجای سایت شما واقع شده است.
  • سایت خود را به صورت واکنشگرا Responsive طراحی کنید. این مورد به این معناست که کاربران بتوانند با استفاده از گوشی موبایل یا تبلت نیز سایت شما را ببینند.

با آموزش همه مواردی که در بالا به آن ها پرداختم، شما می توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید. آموزش سئو کار چندان سختی نیست و تنها به کمی هوش و ذکاوت و اینکه بدانید الان دقیقا باید روی چه بخشی از سایت خود کار کنید، احتیاج دارد تا قابلیت آن را به دست آورید که مثل یک متخصص سئو، بخش های مورد نظرتان را در کنار قسمت های دیگر وبسایت ارتقا دهید.

هر چه بیشتر روی سایت کار کنید خبره تر شده و در حوزه سئو و انواع آن ماهر می شوید. اگر به دنبال آموزش سئو به صورت رایگان هستید، می توانید به وسیله این لینک به آموزش های کاربردی و عمیق سئو دسترسی داشته باشید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41972

به "آموزش سئو: چگونه سئو را به صورت اصولی فرا بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش سئو: چگونه سئو را به صورت اصولی فرا بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید