آمریکا: تامین امنیت انحصاری کشتی ها در خلیج فارس را نمی پذیریم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، پائول سلوا، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه توضیح داد محافظت از امنیت کشتی ها در خلیج فارس تنها بر عهده آمریکا نیست و واشنگتن نمی خواهد مانند دولت ریگان در دهه 1980 عمل کند.

آمریکا: تامین امنیت انحصاری کشتی ها در خلیج فارس را نمی پذیریم

در دهه 1980 کشتی های خارجی با پرچم آمریکا در خلیج فارس رفت و آمد کردند و حال گفته های معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به معنای آن است که آمریکا طرحی برای مصونیت کشتی های عبوری در خلیج فارس با پرچم این کشور ندارد.

به گفته معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، اگر امنیت کشتی ها در خلیج فارس را یک مأموریت صرفاً آمریکایی فرض کنیم، آن وقت کشورهایی که از انتقال نفت به وسیله تنگه هرمز و خلیج فارس منتفع می شوند هیچ مسئولیتی را در ازای دستاورد مالی که دارند به عهده نخواهند گرفت.

پائول سلوا در عین حال با تاکید بر اینکه حجم زیادی از نفت خلیج فارس به چندین کشور در منطقه آسیا می رود، از این کشورها خواسته است در تأمین امنیت تردد نفتکش ها مسئولیت پذیر باشند.

پیش از این نیز، مایک پامپئو، وزیرخارجه آمریکا از چین، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی به عنوان خریداران عمده نفت خلیج فارس، خواسته بود تا خودشان از منافع خودشان در منطقه محافظت نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8959

به "آمریکا: تامین امنیت انحصاری کشتی ها در خلیج فارس را نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: تامین امنیت انحصاری کشتی ها در خلیج فارس را نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید